Skip to content

۱۰ مورد از گران‌قیمت‌ترین رستوران‌های دنیا

۱۰ مورد از گران‌قیمت‌ترین رستوران‌های دنیا

۱۰ مورد از گران‌قیمت‌ترین رستوران‌های دنیا

اگر شما هم یک رستوران گرد حرفه ای و یا یک گردشگر بی دغدغه هستید که به سراسر دنیا سفر می‌کنید و به دنبال کسب تجربه‌های جدید هستید، کافیست، امروز با ما همراه باشید تا ۱۰ مورد از گران‌قیمت‌ترین رستوران‌های حال دنیا را بشناسید و با آن‌ها آشنا شوید! رستوران‌هایی که هزینه‌های درنظر گرفته شده برای غذاهای آن‌ها و خدماتشان شاید کمی غیر واقعی به نظر برسد!

البته باید در نظر داشته باشید که چنین تجربه‌هایی در همه زندگی ما بوجود نمی‌آیند و ما می‌دانیم که رستوران‌ها و غذاهای خوب، می‌توانند به ما کمک کنند که یک غذای خوب را داشته باشیم! البته یک نکته جالب هم باید به شما بگوییم و آن هم این است که اگر با قیمت‌های این رستوران‌ها آشنا شدید، احتمالاً، بیشتر قدردان غذاهای همسر خود و قیمت پایین آن‌ها خواهید شد.

رستوران Chef’s Table at Brooklyn Fare در بروکلین

اولین رستورانی که با ظرفیت محدود ۱۸ نفره خود، توانسته در لیست گران‌قیمت‌ترین رستوران‌ها قرار بگیرد، رستوران میز سرآشپز در آشپزخانه بروکلین است! این رستوران گران‌قیمت که در شهر نیویورک ایالات متحده آمریکا قرار گرفته‌است، معمولاً یک منوی ۱۵ بخشی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد!

مشتریان قادر هستند که وعده‌های غذایی فرانسوی یا ژاپنی را برای شام یا ناهار سفارش دهند! این رستوران در منطقه بروکلین، تنها رستورانی است که سه ستاره میشلین (یکی از معتبرترین و بهترین مرکز امتیازدهی به رستوران‌ها) را دارد. هزینه صرف غذا برای هر نفر در این رستوران نسبتاً کوچک، ۳۰۶ دلار می‌باشد که با احتساب دلار ۲۵ هزارتومانی، نزدیک هشت میلیون تومان می‌شود!

رستوران لارپژ، رستورانی در دل پاریس

L’Arpege که احتمالاً خودتان هم از اسم آن حدس زدید که فرانسوی باشد، یکی از رستوران‌های پاریس فرانسه است! این رستوران حدود ۲۴ سال است که یک ستاره میشیلین خود را توانسته حفظ کند و کاملاً شایسته آن باشد. معروف‌ترین غذای این رستوران که در میان تمام مشتریان آن، کاملاً معروف است، تخم مرغ گرم و سرد است که با یک دستورپخت خاص تهیه می‌شود.

هزینه این غذای گران‌قیمت که باعث می‌شود، لارپژ را در میان رستوران‌های گران‌قیمت حفظ کنیم، ۴۰۰ دلار است! آیا شما حاضر هستید که برای امتحان Hot Cold Egg یا تخم مرغ گرم و سرد، مبلغی در حدود ۱۰ میلیون تومان پرداخت کنید؟

فرابنفش، تجربه ای برای یک شام بی نظیر در چین

رستوران فرابنفش که آن را با نام Ultraviolet هم می‌شناسیم، یکی از معروف‌ترین رستوران‌های شهر شانگهای چین است که توسط یک آشپز معروف فرانسوی تأسیس شده‌است! پائول پریت (Paul Pairet)، یکی از آشپزهای معروف فرانسه است که حدود ۸ سال پیش، فرابنفش را در شانگهای راه اندازی کرد.

این رستوران تجربه بی نظیری برای شما در صرف غذا ایجاد می‌کند. شما می‌توانید از نمایش نورها، موسیقی‌های متناسب با فضا، انتخاب غذا از میان اسم‌های ظاهر شده بر روی میز شام و … نهایت لذت را ببرید! هزینه ۴۵۰ دلاری برای هر نفر برای صرف شام در این رستوران، باعث شده‌است که فرابنقش جزو گران‌قیمت‌ترین رستوران‌های دنیا باشد.

رستوران گای ساووی پاریس

۱۰ مورد از گران‌قیمت‌ترین رستوران‌های دنیا

گای ساووی یا Guy Savoy De Paris، یک رستوان فرانسوی به تمام عیار است که توسط آشپز سه ستاره ای به نام گای ساووی تأسیس شده‌است! این رستوران با منظره بی نظیر خود و داشتن یک محیط کلاسیک و زیبا، در تمام پاریس شهرت دارد و تعداد خیلی زیادی از افراد علاقه‌مند هستند که برای یکبار هم که شده در این رستوران غذا بخورند!

هزینه ۵۲۵ دلاری یا همان ۱۳ میلیون تومانی که هر نفر باید برای صرف غذا در این رستوران بپردازد، دلیل وجود گای ساووی پاریس در این لیست است! آیا تابحال به این شهر سفر کرده‌اید؟ چه رستوران‌های معروف دیگری در پاریس می‌شناسید که گران‌قیمت باشد؟

رستوران لپره کتلان، رستورانی در دل یک پارک سرسبز

یکی دیگر از رستوران‌های گران‌قیمت شهر پاریش که در دل پارک بوئیز دو بولونیه قرار دارد، رستوران Le Pre Catelan است! این رستوران، گران‌قیمت که دکوراسیون زیبا و بی نظیری دارد، برای صرف غذای گران‌قیمت، می‌تواند گزینه بسیار جذابی باشد!

شما باید به ازای هر نفر، مبلغی در حدود ۲۲۵ دلار پرداخت کنید تا بتوانید از غذای این رستوران لذت ببرید، اما مطمئن باشید که شب رؤیایی و بی نظیری را تجربه خواهید کرد. جالب است بدانید که دلیل دیگر شهرت این رستوران، سرور غذا به شیو‌های شگفت‌انگیز است!

ساب لیموشن، گران‌قیمت‌ترین رستوران موجود در این لیست!

رستوران ساب لیموشن
گران‌قیمت‌ترین رستوران

رستوران Sublimotion، گران‌قیمت‌ترین رستوران دنیاست چرا که هر نفر باید برای یک وعده غذایی مبلغی در حدود ۱۸۵۰ دلار بپردازید! این رستوران که ظرفیت ۱۲ نفره ای دارد، کاملاً رؤیایی و بی نظیر ساخته شده و در عکس بالا شما می‌توانید شاهد وجود ویژگی‌های خاص و لاکچری آن باشید.

آیا این لیست بازهم ادامه دارد؟

رستوران‌های بالا تنها برخی از گران‌قیمت‌ترین رستوران‌های دنیا بودند، اما حقیقت این است که شاید رستوران‌های گران‌قیمت دیگری هم وجود داشته باشند که شاید چندان معروف نباشند! در صورتی که شما رستوران دیگری را می‌شناسید، می‌توانید در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید تا در آپدیت‌های بعدی به آن‌ها هم اشاره کنیم!