Skip to content

۵ ترند غذایی رستوان‌ها در دوران پسا کرونا

۵ ترند غذایی رستوان‌ها در دوران پسا کرونا

این روزها که ویروس کرونا با سبک زندگی ما همراه شده‌است و به زودی وارد دوران پسا کرونا خواهیم شد، نوبت آن رسیده که کمی به ترندهای غذایی که امسال با وجود کرونا آن‌ها را دیدیم، بپردازیم! اگر صاحب یک کافه یا رستوان و یا علاقه‌مند به رستوران گردی و کافه گردی هستید، استفاده از این ترندها و آشنایی با آن‌ها، می‌تواند برای شما جذاب باشد. این ترندها مخصوص سال ۲۰۲۰، یعنی همین امسال هستند، پس در ادامه منتظر باشید که خود را بروز کنید!

شفاف سازی و صادق بودن با مشتریان در مورد مواد مورد استفاده در هر غذا

اولین موج و ترندی که امسال با آن روبرو شدیم، در مورد شفاف سازی و صادق بودن با مشتریان است. امسال بیشتر از همیشه شاهد این بودیم که افراد علاقه‌مند هستند در مورد مواد غذایی تشکیل دهنده و موجود در هر غذا، اطلاعات بیشتری داشته باشند. این باعث شده‌است که رستوران‌ها، توجه و اهمیت بیشتر به این موضوع نشان دهند و در منوهای جدید خود، از این موضوع استفاده کنند تا آگاهی بیشتری را با مشتریان خود به اشتراک بگذارند.

استفاده از گوشت به صورت محدودتر نسبت به گذشته

۵ ترند غذایی رستوان‌ها در دوران پسا کرونا

یکی از موج‌هایی که از سال ۲۰۱۹ شاهد شروع آن بودیم، استفاده از غذاهایی بدون گوشت بیشتر در منوهای غذایی رستوران‌ها بود. امسال باتوجه به شیوع کرونا و کاهش تولید فرآورده‌های گوشتی، احتمالاً با این موج بیشتر همراه خواهیم بود و در منوهای غذایی رستوران و کافی شاپ‌ها، بیشتر شاهد، غذاهای بدون گوشت و جایگیزینی آن‌ها با منوهای غذایی خواهیم بود.

مخلوط گوشت و جایگزینی آن‌ها با رژیم پر از گوشت

همیشه افرادی بوده‌اند که سازگار نباشند و علاقه‌مند به استفاده از گوشت باشند! برای این دسته از افراد هم، ترندهای رستورانی پسا کرونا وجود دارد! آن‌ها می‌توانند از غذاهای مخلوط گوشت و گیاه استفاده کنند. معمولاً در این غذاها که با ترکیب، گوشت و گیاه شاهد بوجود آمدن آن‌ها هستیم، از غذاهایی با ۲۵ درصد پروتئین، قارچ، لوبیا و نخود استفاده می‌شود.

استفاده از این نوع غذاها شاید به مذاق همه خوش نیاید، اما باتوجه به این که سبک زندگی سالم بیشتر در غذاهای گیاهی است، احتمالاً شما هم علاقه‌مند به استفاده از این نوع غذاها و عادت کردن به آن‌ها شوید. شما می‌توانید از مخلوط گوشت‌های قرمز و سفید با انواع گیاهان استفاده کنید تا بهترین غذا برای خود را پیدا کنید.

پیدا شدن گزینه‌های جدید غذایی و جایگزینی آن‌ها

امسال که با کاهش بیشتر رشد تولید فرآورده‌های غذایی روبرو بوده‌ایم، برخی از رستوران‌ها تصمیم به استفاده از منابع غذایی جدید کرده‌اند. برخی از مهم‌ترین غذاها و منابع غذایی که با مواد غذایی جدید در حال جایگزینی هستند:

گوشت و جایگزینی آن با پروتئین‌های گیاهی

۵ ترند غذایی رستوان‌ها در دوران پسا کرونا

تا همین چند وقت پیش برای جایگزینی پروتئین موجود در گوشت از سویا استفاده می‌شد، اما امسال از پروتئین‌های گیاهی دیگری هم برای این کار استفاده می‌شود که از جمله آن می‌توان به لوبیای مونگ، کلرلا و شاهدانه اشاره کرد. اگر این روزها وارد رستورانی شدید و متوجه منوی غذایی پروتئینی آن با استفاده از گیاهان شدید، زیاد تعجب نکنید!

آردهای جدید و بدون گلوتن

چند سالی است که با آردهای قدیمی سازگار شده‌ایم، اما همیشه افراد دوست داشند که از آردهای بدون گلوتن استفاده کنند، تا رژیم غذایی بهتر و سالم تری داشته باشند. در این زمینه، استفاده از آردهای جدید و بدون گلوتن در امسال و پسا کرونا به شدت رواج پیدا کرده تا حدی که می‌توان آن را به عنوان یک ترند رستورانی بعد از کرونا در نظر گرفت.

استفاده از قندهای میوه ای

این مورد را شاید نتوان یک ترند رستوانی دانست، اما بدون شک استفاده از آن در کافی شاپ‌ها را به زودی شاهد خواهیم بود! استفاده از قندهایی که منشأ میوه ای دارند و طعم‌های جدیدی را برای ما به ارمغان می‌آورند! شاید بتوانید در بهترین کافی شاپ‌های شهر، این قندهای میوه ای را پیدا کنید و زودتر از بقیه آن‌ها را امتحان کنید!

طعم خواهی جدید، ترندی غیرقابل انتظار

آخرین ترند رستورانی که امسال پسا کرونا با آن روبرو شدیم، طعم خواهی جدید بود! مشتریان نشان داده‌اند که در حال تغییر دائقه‌های خود هستند و از رستوران‌ها توقع دارند که به صورت جسورانه و با نهایت هنرمندی، غذاهای جدید به آن‌ها ارائه کنند. رستوران‌ها هم از آن طرف بیکار ننشسته‌اند و همه تلاش خود را برای این موضوع انجام می‌دهند.

شاید به زودی این ترند‌ها کمک کنند که غذاهای جدید، خوشمزه و سالم تری داشته باشیم! هرچقدر که غذاهای انتخابی ما سالم‌تر و متناسب تر با یک لایف استال سبز (GREEN) باشد، احتمالاً تجربیات زیباتری را خواهیم داشت. شما در این رابطه چه نظری دارید؟ آیا ترند رستورانی دیگری را می‌شناسید که از پسا کرونا شروع شده باشد؟